Beste leerkracht,

VUB trakteert jouw leerlingen uit de derde graad ASO-onderwijs op ‘Apate Spreekt’, een theatermonoloog van de hand van curator Alicja Gescinska over de leugen als deugd. Actrice Simone Milsdochter brengt het stuk en kruipt in de huid van Apate, de godin van de leugen. Na het stuk dagen Alicja en Simone jouw leerlingen uit om in dialoog te gaan over leugen versus waarheid, over goed versus kwaad.

Zo werkt het

Om na de voorstelling de kritische dialoog en dynamiek aan te scherpen, vinden we het belangrijk dat leerlingen uit verschillende scholen deelnemen aan de voorstelling. Je nodigt dus niet alleen je eigen leerlingen uit, maar ook leerlingen van een bevriende school. We mikken op een gemixt publiek van 50 leerlingen per voorstelling. Maak dus afspraken met collega-leerkrachten uit de omgeving en trakteer jullie leerlingen samen op een inspirerende namiddag.

Praktisch

De voorstelling duurt 50 minuten en wordt gespeeld in ‘table top’ versie. Dat wil zeggen dat je enkel een tafel en stopcontact hoeft te voorzien. De dialoog achteraf duurt ook 50 minuten. Er zijn geen kosten verbonden aan deze voorstelling.

Geïnteresseerd?

Laat het weten. We nemen dan met jou contact op.
Opgelet, dit is nog geen definitieve inschrijving.

IK HEB INTERESSE

Gedetecteerde tijdzone