Op zondag 1 september 2024 zwaaien de deuren van de VUB Main Campus (Etterbeek) en de VUB Health Campus (Jette) open. Maar wat valt er precies te beleven op een infodag?

• Krijg alle informatie over een opleiding
  • Stel je vragen aan een professor
  • Blader door het cursusmateriaal
  • Leer de campus kennen
  • Neem een kijkje in de studentenkoten
  • Ga in gesprek met diensten zoals huisvesting, studiefinanciering, studiebegeleiding

Begin: 1 september 2024
Einde: 1 september 2024
Vrije Universiteit Brussel

VUB Main Campus: Pleinlaan 2, 1050 Elsene

VUB Health Campus: Laarbeeklaan 103, 1090 Jette (Inrit Brussels Health Campus 3)

België

Infosessies

Op verschillende momenten doorheen de dag starten er groepsinfosessies. Er zijn opleidingsspecifieke infosessies en algemene infosessies. Deze duren ongeveer anderhalf uur, nadien krijg je de kans om plenair jouw vragen aan de professor te stellen.

Op de VUB Health Campus (Jette) kan je terecht voor infosessies over volgende opleidingen: Biomedische Wetenschappen; Farmaceutische Wetenschappen; Geneeskunde; Management en het Beleid van de Gezondheidszorg; Management, Zorg en Beleid in de Gerontologie; en Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie.

Alle andere opleidingen komen aan bod tijdens de infosessies op de VUB Main Campus (Etterbeek).

Diensten

Op de VUB Main Campus (Etterbeek) kan je met verschillende diensten in gesprek gaan. Je kan langsgaan wanneer je wilt, tussen 10 uur en 15 uur.

• Studiefinanciering en huisvesting: Je kan doorheen de infodag langsgaan bij deze collega's en al jouw persoonlijke vragen stellen.
  • BRIK - Student in Brussel: Brik is het aanspreekpunt voor studenten in Brussel. Via Brik vind je een kot en ontdek je alles over het leven in Brussel.
  • International Relations Office - Going Abroad: Je kan hier terecht met al je vragen over een internationale studie-ervaring.
  • Educatieve Masters en Master Basisonderwijs: Het Multidisciplinair Instituut Lerarenopleiding antwoordt graag jouw vragen omtrent deze masters.
  • Topsport & Studie: Indien je een vraag hebt over hoe je een topsportcarrière kan combineren met academische studies, kan je doorlopend langsgaan bij de dienst Topsport & Studie. Maak je wel eerst een afspraak via topsport.studie@vub.be?

Op de VUB Health Campus (Jette) zijn ook heel wat diensten aanwezig. Je kan ze spreken tussen 9u30 en 15u30 in de bibliotheek in gebouw A.

• Algemene informatie, studietrajectbegeleiding, studiefinanciering en huisvesting: Je kan doorheen de infodag langsgaan bij deze collega's en al jouw persoonlijke vragen stellen.
  • Inschrijvingen: Je kan je tijdens de infodag inschrijven voor de opleidingen Biomedische Wetenschappen; Farmaceutische Wetenschappen; Geneeskunde; en Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie (alleen voor wie een Vlaams diploma heeft). Een afspraak maken is niet nodig.
  • Postgraduaat Manuele Therapie en Postgraduaat Clinical Anatomy: Ga in gesprek met de opleidingsverantwoordelijke en stel al je vragen.

Campusrondleiding

Zowel op de VUB Main Campus (Etterbeek) als op de VUB Health Campus (Jette) voorzien we doorheen de dag campusverkenningen.

Op de VUB Main Campus (Etterbeek) starten er elk kwartier campusrondleidingen voor gebouw D. Een campusverkenning duurt ongeveer één uur. Uiteraard mag je de campus ook op eigen houtje verkennen! Neem je graag een kijkje in onze bibliotheek? Ook dat is mogelijk!

Op de VUB Health Campus (Jette) starten de begeleide campusrondleidingen aan de infobalie aan de ingang van gebouw A. We voorzien verschillende rondleidingen van ongeveer 30 minuten, meteen na een aantal infosessies.

Kotbezoek

Ga je volgend academiejaar op kot aan de VUB en wil je jouw toekomstige stekje op voorhand al eens bekijken? Dat kan!

Op vaste tijdstippen kan je op de VUB Main Campus (Etterbeek) op kotbezoek gaan. Een kotstudent zal je rondleiden en de nodige uitleg geven. Je hoeft enkel nog te kiezen of je een kot wilt bezoeken op de campus zelf, in de Nieuwelaan óf in de Schoofslaan. Of misschien wel overal?

Ook op de VUB Health Campus (Jette) is het mogelijk om een kot te bezichtigen. Ga in de inkomhal van gebouw A naar een van onze kotstudenten, zij voorzien gedurende de infodag geregeld een begeleid bezoek aan één van de koten.

Praktisch

Inschrijven: Wanneer je op de knop 'inschrijven' klikt en je gegevens invult, krijg je een overzicht van alle infosessies en activiteiten. Selecteer daar de infosessies en activiteiten waar je aan wenst deel te nemen. Je kan in het overzicht ook aangeven met hoeveel personen je aanwezig zal zijn. Vervolgens ontvang je een bevestigingsmail met een persoonlijke QR-code. Bewaar deze mail goed want het is jouw toegangsticket tot de infodag. Kom een kwartier op voorhand naar het gebouw van jouw infosessie of activiteit. Aan de ingang zal jouw QR-code gescand worden en krijg je toegang tot het lokaal.

Bereikbaarheid campus: Hier vind je meer informatie over het bereiken van de VUB Main Campus (Etterbeek) en de VUB Health Campus (Jette).

Parkeren op de campus: Kom je met de auto naar de campus en wil je graag parkeren op de campus? Registreer dan hier jouw nummerplaat!

Eten op de campus: Je zal tijdens de infodag geen honger leiden. Bar Pilar en vier foodtrucks zorgen voor heerlijke maaltijden. Toch niet zo een honger? Ga dan langs voor een drankje bij Bar Pilar en Opinio.

Vragen: Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om ons een mail te sturen.

Virtual tour

Kan je niet wachten om onze campus te ontdekken? Bezoek je graag de campus al eens digitaal als voorbereiding op de infodag? Wil je graag enkele minder bekende plekken op de campus binnenstappen? Neem dan een 360° virtueel kijkje op onze campussen in Etterbeek, Jette en Gooik.

Gedetecteerde tijdzone